maandag 26 januari 2009

Ding 6

Een van de speciale dingen ik teel is Sorghum. Dit product is eigenlijk al heel erg oud, volgens de gegevens werd dit gewas al 3000 jaar voor christus in Ethiopiƫ geteeld. Sorghum teel ik in diverse kleuren, hier afgebeeld is in de lichte kleur maar ik teel ook de zwarte variatie. Sorghum teel ik al vele jaren, misschien was ik wel de eerste in Nederland die het verbouwde, anderen zijn het toen ook gaan telen in kassen in het Westland waar het veel beter groeit dan in mijn kleine volkstuintje, waar het in weer en wind staat. Sorghum is een gierst soort, dat wordt nu voornamelijk verbouwd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika waar het gebruikt wordt als voedsel zoals ongerezen brood. Ook wordt het gebruikt voor het gebruik van spijsolieƫn, pasta en alcoholhoudende dranken. Ik verbouw het alleen voor decoratie en verwerk het in bloemstukken.

groeten Johan Brakman.
Foto: dircinha

3 opmerkingen:

  1. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Heb je het ook ooit gegeten? of is het bewerken ervan te ingewikkeld?

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha inderdaad. Echt nog nooit van gehoord. Leuk om te lezen en een mooie foto!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ps wat trouwens erg grappig is, dat ik bij de vorige reactie als woordverificatie BRACK in moest typen.. Sorry ik moest het even kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen